Školní poradenské pracoviště

 

Od ledna 2025 bylo v MŠ Sedlčany zřízeno školní poradenské pracoviště (ŠPP). Jeho cílem je poskytovat dětem a jejich rodinám komplexní podporu v oblasti výchovy, vzdělávání a osobnostního rozvoje a přispívat k vytváření bezpečného a inkluzivního prostředí.

ŠPP je zřizováno v souladu se školským zákonem č. 561/2004 Sb.vyhláškou č. 27/2016 Sb.


Personální obsazení

Na naší škole působí:

  • speciální pedagog pro děti předškolního věku Mgr. Kateřina Reif – poskytuje podporu dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,

  • metodik prevence Mgr. Kateřina Reif – zaměřuje se na prevenci rizikového chování,

  • logopedický asistent Mgr. Petra Kubálková – pomáhá dětem s rozvojem komunikačních dovedností.

Kontakt:

Mgr. Kateřina Reif, +420 731 563 915, reditelka@ms-sedlcany.cz

Mgr. Petra Kubálková, +420 777 795 031, zastupkyne.safarikova@ms-sedlcany.cz

 

 


Činnost ŠPP zahrnuje

  • poradenskou a diagnostickou podporu dětí podle jejich individuálních potřeb,

  • spolupráci s rodinami a individuální konzultace s rodiči,

  • metodickou podporu pedagogů v oblasti inkluze, prevence a logopedické péče.

ŠPP úzce spolupracuje s odbornými institucemi – PPP Příbram, SPC Příbram a SVP Příbram – a dle potřeby také s externími odborníky (psycholog, klinický logoped).


Podpůrná opatření

Podpora dětí probíhá podle pěti stupňů podpory stanovených legislativou.

1. stupeň podpory

  • Třídní učitelky na základě pedagogické diagnostiky vypracovávají Plán pedagogické podpory (PLPP).

  • PLPP obsahuje popis obtíží dítěte, cíle a metody podpory, využívané pomůcky i spolupráci s rodiči.

  • Vyhodnocuje se nejpozději do 3 měsíců.

  • Pokud tato opatření nestačí, škola doporučuje vyšetření v PPP nebo SPC.

2.–5. stupeň podpory

  • Podpůrná opatření stanovuje školské poradenské zařízení (ŠPZ) po vyšetření dítěte.

  • Na základě doporučení se vytváří Individuální vzdělávací plán (IVP), který upravuje obsah a formy vzdělávání dle potřeb dítěte.

  • IVP je pravidelně konzultován pedagogy, rodiči a asistentem pedagoga a vyhodnocuje se minimálně 1× za 3 měsíce.


Podmínky vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

  • diferenciace a individualizace vzdělávacího procesu,

  • rozvoj dovedností dle možností dítěte (samostatnost, sebeobsluha, hygienické návyky),

  • úzká spolupráce se zákonnými zástupci, ŠPZ a odborníky,

  • možnost snížení počtu dětí ve třídě,

  • přítomnost asistenta pedagoga dle stupně podpory,

  • využívání alternativních a augmentativních komunikačních systémů u dětí s postižením.


Další opatření

  • Pokud rodiče odmítnou doporučené vyšetření v ŠPZ, může škola požádat o součinnost OSPOD.

  • Pro mimořádně nadané děti nabízíme individualizovanou výuku, vyšší náročnost úkolů, využití ICT a spolupráci s Mensou ČR.

  • Dětem s nedostatečnou znalostí češtiny poskytujeme jazykovou podporu individuálně nebo ve skupině, s využitím překladových IT nástrojů.


👉 Školní poradenské pracoviště je tu pro děti, rodiče i pedagogy. Společným cílem je, aby každé dítě mělo možnost naplno rozvíjet svůj potenciál v prostředí, kde se cítí bezpečně a přijímaně.